Osam novih naziva proizvoda zaštićeno oznakom zemljopisnog podrijetla

S ovih osam novih naziva broj zaštićenih proizvoda penje se na ukupno 1349 (ZOI, ZOZP i zajamčeno tradicionalni specijaliteti).

Danas je Europska komisija odobrila registraciju osam novih naziva proizvoda iz Hrvatske, Francuske, Njemačke, Portugala i Španjolske kao zaštićenih oznaka zemljopisnog podrijetla (ZOZP) i zaštićenih oznaka izvornosti (ZOI). Registriranjem naziva kao oznake zemljopisnog podrijetla naziv proizvoda dobiva zaštitu jednakovrijednu pravu intelektualnog vlasništva za proizvode određenog zemljopisnog podrijetla koji na temelju svojeg podrijetla imaju posebna svojstva ili ugled. Registracijom naziva proizvod se štiti od zlouporabe, oponašanja ili aludiranja na njegov naziv.

U registar je danas uvršteno sljedećih osam proizvoda:

S ovih osam novih naziva broj zaštićenih proizvoda penje se na ukupno 1349 (ZOI, ZOZP i zajamčeno tradicionalni specijaliteti). Zaštićenu oznaku nose i vina, aromatizirana vina i jaka alkoholna pića s preko 2090 registriranih naziva.

Povjerenik Hogan danas je komentirao: Uvrštavanje ovih osam novih proizvoda iz pet država članica u registar zaštićenih oznaka zemljopisnog podrijetla i registar zaštićenih oznaka izvornosti pokazuje vrijednost našeg sustava zemljopisnih oznaka i veliko zanimanje koje vlada za njim. Uvijek je ohrabrujuće vidjeti kada visokokvalitetni prehrambeni proizvodi iz Europe dobiju priznanje koje zaslužuju. Zanimljivo je vidjeti i raspon proizvoda koji su danas uvršteni u registar. Oznakama zemljopisnog podrijetla visokokvalitetni proizvodi dobivaju dodanu vrijednost od čega koristi imaju europski poljoprivrednici i proizvođači hrane. Koliki je njihov značaj vidimo po važnosti koju pridajemo njihovoj zaštiti u međunarodnim trgovinskim pregovorima.

U svim kategorijama proizvoda (poljoprivredni proizvodi, vina, aromatizirana vina i jaka alkoholna pića) vrijednost prodaje proizvoda s oznakom zemljopisnog podrijetla u 2010. iznosila je 54,3 milijarde EUR. To čini gotovo 6 % poljoprivredno-prehrambenog sektora i sektora pića EU-a. Kroz trgovinske sporazume otvara se mogućnost zaštite oznaka zemljopisnog podrijetla u trećim zemljama te se tako kvalitetnim proizvodima s velikim izvoznim potencijalom omogućuje lakši ulazak na međunarodna tržišta te proširenja poslovanja za proizvode koji su već prisutni na tržištu. Ukupno15 % sve hrane i pića izvezene iz EU-a u treće zemlje u 2010. činili su proizvodi s oznakom zemljopisnog podrijetla.

Uvođenjem oznaka zemljopisnog podrijetla potiče se ruralno gospodarstvo te tako pridonosi povećanju prihoda poljoprivrednika te zadržavanju stanovništva u udaljenim područjima i područjima s otežanim uvjetima gospodarenja. Na taj se način povećava i tržišna vrijednost proizvoda gospodarskih subjekata jer se jamči njihova posebnost u odnosu na druge slične proizvode ili prehrambene proizvode. Osim toga, zahvaljujući uvođenju oznake zemljopisnog podrijetla potrošači mogu donositi odluku o kupnji na temelju jasnih informacija o posebnim svojstvima proizvoda koje kupuju.

 

Dodatne informacije

Internetske stranice o kvalitetnim proizvodima

DOOR – baza podataka o zaštićenim poljoprivrednim proizvodima

E-BACCHUS – baza podataka o zaštićenim vinima

Na društvenim medijima: #EU_GI

 

Europa.ba